Forum www.gtwteam.fora.pl Strona Główna
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Bindowanie
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.gtwteam.fora.pl Strona Główna -> Śmietnik

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lesnik
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin


PostWysłany: Czw 18:18, 02 Kwi 2009    Temat postu: Bindowanie

Na pierwszy ogień omówimy sobie najprostszą metodę bindowania.
Uruchamiamy konsole w trybie Multiplayer, wciskając tyldę „~” (klawisz tu? pod Escape) i wpisujemy:

* / bind klawisz say tekst

Przykład:

* / bind k say Batalion

Teraz po wciśnięciu klawisza k powinien nam się ukazać napis Batalion .

Moźna jeszcze się pobawić w kolorowanie tych bindów. Jest to bardzo proste i analogiczne do kolorowania nicka. Nie będę się nad tym dłużej rozwodził, ponieważ wszystko macie opisane tutaj, ale podam tabelę kolorów i mały przykład.

Mamy swój napis Batalion i chcemy, żeby wyglądał następująco: Batalion. Jak to zrobić w bindzie?

Tak będzie wyglądał kod pokolorowanego bindu:

* / bind k say ^1Bat^0a^2lion

Proste? Zatem podajmy numerki, odpowiadające za poszczególne kolory:

* ^0- czarny
* ^1- czerwony
* ^2- zielony
* ^3- żółty
* ^4- niebieski
* ^5- jasny niebieski
* ^6- różowy:)
* ^8- (kolor nacji alianckiej, zależy na jakiej mapie jest dana nacja) Rosjanie - brązowy, Amerykanie - ciemnozielony, Brytyjczycy - Granatowy
* ^9-szary (W trybie DM mogą być z nim problemy)

Podczas przypisywania klawiszy pamiętajmy by nie używać tych klawiszy, które są nam w grze potrzebne! Chyba nie potrzeba Wam sytuacji, gdy klikając na klawisz W chcecie iść do przodu, a wyświetla się Wam tekst Batalion Wink. Poniżej przedstawię Wam skróty klawiszów znajdujących się po prawej stronie klawiatury, wbrew pozorom oprócz klawiszy WSAD istnieją jeszcze inne przydatne funkcje Very Happy.

* bind kp_plus = klawisz numeryczny +
* bind kp_minus = klawisz numeryczny -
* bind kp_enter = klawisz numeryczny enter

* bind KP_END = klawisz numeryczny 1
* bind KP_DOWNARROW = klawisz numeryczny 2
* bind KP_PGDN = klawisz numeryczny 3

* bind KP_LEFTARROW = klawisz numeryczny 4
* bind KP_5 = klawisz numeryczny 5
* bind KP_RIGHTARROW = klawisz numeryczny 6

* bind KP_HOME = klawisz numeryczny 7
* bind KP_UPARROW = klawisz numeryczny 8
* bind KP_PGUP = klawisz numeryczny 9

* bind KP_SLASH = klawisz numeryczny /
* bind KP_STAR = klawisz numeryczny *

* bind HOME = klawisz Home
* bind INS = klawisz Insert
* bind DEL = klawisz Del
* bind END = klawisz End
* bind PGUP = klawisz Page Up
* bind PGDN = klawisz Page Down

Bindowanie komend głosowych (sprawdzone w CoD2)

Tutaj sprawa ma się trochę inaczej, dlatego o ile tam było łatwiej, to w tym przypadku musicie się bardziej skupić.
Wciskając klawisz v ukazują nam się trzy rodzaje komunikatów:

* Rozkazy – komenda dla konsoli „quickcommands”
* Meldunki – komenda dla konsoli „quickstatements”
* Odpowiedzi – komenda dla konsoli „quickresponses”

Do każdego komunikatu przypisane są numerami od 1 do 8 komendy.
I tak wciskając v – 1 – 3 słyszymy komendę „Wycofać się!”. Wzór dla podbindowania takiego okrzyku, wygląda następująco:

* / bind [klawisz] openScriptMenu [tabela odzywek] [numer odzwyki]

Najlepiej uczy się na przykładach, więc zobaczmy:

* / bind p openScriptMenu quickcommands 3

Po wciśnięciu klawisza z literą p usłyszymy komendę "Wycofać się!".

Analogicznie:

* / bind h openScriptMenu quickstatements 6

Po wciśnięciu klawisza z literą h usłyszymy komendę "Snajper!".

* / bind m openScriptMenu quickresponses 5

Po wciśnięciu klawisza m usłyszymy komend? "Świetny strzał!".

Poniżej przedstawiamy spis odpowiednich komend:

Rozkazy [quickcommands]:

1. Za mną!
2. Naprzód!
3. Wycofać się!
4. Ogień zaporowy!
5. Oddział, atakować lewą flanką!
6. Oddział, atakować prawą flanką!
7. Oddział, zostać na pozycjach!
8. Oddział, przegrupować się!

Meldunki [quickstatements]:

1. Widzę wroga!
2. Wróg zneutralizowany!
3. Jestem na pozycji!
4. Teren zabezpieczony!
5. Granat!
6. Snajper!
7. Ognia!
8. Wróg z przodu!

Odpowiedzi [quickresponses]:

1. Tak jest!
2. Nie, sir!
3. Jestem w drodze!
4. Przepraszam!
5. Świetny strzał!
6. Długo to trwało!
7. Odbiło Ci?
8. Dziękuję!

UWAGA!!! BINDOWANIE KOMEND GŁOSOWYCH NIE DZIAŁA W CoD 1 !!!
(jak z innymi częściami nie wiem, bo nie sprawdziłem)

Mamy już swoje bindy, ale co wtedy gdy nam się jakiś bind znudzi? No cóż, trzeba go usunąć. Robimy to za pomocą komendy:

* / unbind klawisz

I tak:

* / unbind k

Oznacza zdjęcie binda z klawisza k.


źródło: batalion.eu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|| Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group || Designed by Port-All.Com ||
Regulamin