lesnik
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:18, 02 Kwi 2009 Temat postu: Bindowanie |
|
|
Na pierwszy ogień omówimy sobie najprostszą metodę bindowania.
Uruchamiamy konsole w trybie Multiplayer, wciskając tyldę „~” (klawisz tu? pod Escape) i wpisujemy:
* / bind klawisz say tekst
Przykład:
* / bind k say Batalion
Teraz po wciśnięciu klawisza k powinien nam się ukazać napis Batalion .
Moźna jeszcze się pobawić w kolorowanie tych bindów. Jest to bardzo proste i analogiczne do kolorowania nicka. Nie będę się nad tym dłużej rozwodził, ponieważ wszystko macie opisane tutaj, ale podam tabelę kolorów i mały przykład.
Mamy swój napis Batalion i chcemy, żeby wyglądał następująco: Batalion. Jak to zrobić w bindzie?
Tak będzie wyglądał kod pokolorowanego bindu:
* / bind k say ^1Bat^0a^2lion
Proste? Zatem podajmy numerki, odpowiadające za poszczególne kolory:
* ^0- czarny
* ^1- czerwony
* ^2- zielony
* ^3- żółty
* ^4- niebieski
* ^5- jasny niebieski
* ^6- różowy:)
* ^8- (kolor nacji alianckiej, zależy na jakiej mapie jest dana nacja) Rosjanie - brązowy, Amerykanie - ciemnozielony, Brytyjczycy - Granatowy
* ^9-szary (W trybie DM mogą być z nim problemy)
Podczas przypisywania klawiszy pamiętajmy by nie używać tych klawiszy, które są nam w grze potrzebne! Chyba nie potrzeba Wam sytuacji, gdy klikając na klawisz W chcecie iść do przodu, a wyświetla się Wam tekst Batalion . Poniżej przedstawię Wam skróty klawiszów znajdujących się po prawej stronie klawiatury, wbrew pozorom oprócz klawiszy WSAD istnieją jeszcze inne przydatne funkcje .
* bind kp_plus = klawisz numeryczny +
* bind kp_minus = klawisz numeryczny -
* bind kp_enter = klawisz numeryczny enter
* bind KP_END = klawisz numeryczny 1
* bind KP_DOWNARROW = klawisz numeryczny 2
* bind KP_PGDN = klawisz numeryczny 3
* bind KP_LEFTARROW = klawisz numeryczny 4
* bind KP_5 = klawisz numeryczny 5
* bind KP_RIGHTARROW = klawisz numeryczny 6
* bind KP_HOME = klawisz numeryczny 7
* bind KP_UPARROW = klawisz numeryczny 8
* bind KP_PGUP = klawisz numeryczny 9
* bind KP_SLASH = klawisz numeryczny /
* bind KP_STAR = klawisz numeryczny *
* bind HOME = klawisz Home
* bind INS = klawisz Insert
* bind DEL = klawisz Del
* bind END = klawisz End
* bind PGUP = klawisz Page Up
* bind PGDN = klawisz Page Down
Bindowanie komend głosowych (sprawdzone w CoD2)
Tutaj sprawa ma się trochę inaczej, dlatego o ile tam było łatwiej, to w tym przypadku musicie się bardziej skupić.
Wciskając klawisz v ukazują nam się trzy rodzaje komunikatów:
* Rozkazy – komenda dla konsoli „quickcommands”
* Meldunki – komenda dla konsoli „quickstatements”
* Odpowiedzi – komenda dla konsoli „quickresponses”
Do każdego komunikatu przypisane są numerami od 1 do 8 komendy.
I tak wciskając v – 1 – 3 słyszymy komendę „Wycofać się!”. Wzór dla podbindowania takiego okrzyku, wygląda następująco:
* / bind [klawisz] openScriptMenu [tabela odzywek] [numer odzwyki]
Najlepiej uczy się na przykładach, więc zobaczmy:
* / bind p openScriptMenu quickcommands 3
Po wciśnięciu klawisza z literą p usłyszymy komendę "Wycofać się!".
Analogicznie:
* / bind h openScriptMenu quickstatements 6
Po wciśnięciu klawisza z literą h usłyszymy komendę "Snajper!".
* / bind m openScriptMenu quickresponses 5
Po wciśnięciu klawisza m usłyszymy komend? "Świetny strzał!".
Poniżej przedstawiamy spis odpowiednich komend:
Rozkazy [quickcommands]:
1. Za mną!
2. Naprzód!
3. Wycofać się!
4. Ogień zaporowy!
5. Oddział, atakować lewą flanką!
6. Oddział, atakować prawą flanką!
7. Oddział, zostać na pozycjach!
8. Oddział, przegrupować się!
Meldunki [quickstatements]:
1. Widzę wroga!
2. Wróg zneutralizowany!
3. Jestem na pozycji!
4. Teren zabezpieczony!
5. Granat!
6. Snajper!
7. Ognia!
8. Wróg z przodu!
Odpowiedzi [quickresponses]:
1. Tak jest!
2. Nie, sir!
3. Jestem w drodze!
4. Przepraszam!
5. Świetny strzał!
6. Długo to trwało!
7. Odbiło Ci?
8. Dziękuję!
UWAGA!!! BINDOWANIE KOMEND GŁOSOWYCH NIE DZIAŁA W CoD 1 !!!
(jak z innymi częściami nie wiem, bo nie sprawdziłem)
Mamy już swoje bindy, ale co wtedy gdy nam się jakiś bind znudzi? No cóż, trzeba go usunąć. Robimy to za pomocą komendy:
* / unbind klawisz
I tak:
* / unbind k
Oznacza zdjęcie binda z klawisza k.
źródło: batalion.eu
Post został pochwalony 0 razy
|
|